A feladat neve: csipeszek csíptetése
Az eszköz leírása: ruhacsipeszek, és egy kosár/műanyag tál
A feladat közvetlen célja: megtanítani a gyermeknek a csipesz használatát
A feladat közvetett célja: szem-kéz koordináció, finom motorikus mozgás,
koncentráció, függetlenség és rendszeretet fejlesztése, írás előkészítő gyakorlat
Önellenőrzés: csak akkor csíptethető a csipesz a kosárra, ha a
gyermek előbb összenyomja, és szétnyitja
A
gyakorlat bemutatása:
1. Megmutatjuk a gyermeknek, hogyan fogja a csipeszt
háromujjas fogással (a nagyujját, mutató-, és középsőujját használva), domináns
kézzel.
2. Összenyomjuk a csipeszt.
3. A szétnyílt csipeszt a kosár/műanyag tál falára
helyezzük, majd elengedjük, hogy becsukódjon.
4. Ezt a műveletet addig ismételjük, amíg az összes
csipesz a kosárra kerül, a csipeszeket balról jobbra csíptetjük a tálra.
5. Ezután a csipeszeket egyesével összenyomjuk, és
balról jobbra haladva levesszük a kosárról, majd visszahelyezzük a
kosárba/tálba.
A feladat elvégzése után kicsit változtattunk a
gyakorlaton úgy, hogy a csipeszek nem tálra csíptettük, hanem egy általam
kivágott és kifestett kör alakú kartonpapírra. Ezzel nem csak a csíptetést
gyakorolták a gyerekek, hanem a színeket is, mivel szín szerint szortíroztuk a
csipeszeket. Mindegyik csipesz a karton lap színben hozzá illő felére került.
Természetesen megmutattam a ruhacsipesz eredeti
funkcióját is, a szárítóra csíptettük a ruhákat. Ebben a feladatban a kislányom
nem vett rész, mivel alig éri fel a szárítót. Esetleg a kisebbeknek érdemes
lehet alacsonyabbra kifeszíteni egy szárítókötelet, és babaruhákat adni nekik.
Nálunk ezt most érdeklődés hiányában elmaradt.
A kisfiam jól ismeri a számokat, és úgy gondoltam,
hogy itt az ideje megpróbálkoznunk egy matematikai feladattal is. Elővettem a számos
tanuló kártyáinkat, és megkértem, hogy mindegyik kártyára annyi csipeszt
csíptessen, mint amit a kártyán lévő szám mutat. Ment volna neki még tovább is,
de kifogytunk a csipeszekből.
Ezután egy ügyességi és matematikai feladat következett. A csipeszeket egymásra csíptettük, és közben megbeszétük, hogy mindegyik sorban duplázódik a csipeszek száma, minden új sorba kétszer annyi csipesz fér, mint az előzőbe.
Végezetül kivágtam pár pillangó és szitakötő
szárnyat, amiket a gyerkőcök filctollal kiszíneztek, majd facsipeszre
ragasztottuk őket.
No comments:
Post a Comment