A feladat neve:
Kettesszámú színes doboz
A feladat leírása: Montessori kettesszámú színes
doboza 22 kisebb
téglalap alakú lemezt tartalmaz, melyek rövidebb oldalai fogóval rendelkeznek, az elsődleges színeket: kék,
piros, sárga, a másodlagos színeket: narancssárga, zöld, lila, a harmadlagos
színeket: rózsaszín, szürke, barna, plusz fehéret és feketét. Mindegyik színből
kettő van a dobozban.
Mi
dupló elemekkel kiviteleztük a feladatot, és csak nyolc szín állt
rendelkezésünkre.
A feladat közvetlen célja: elősegíti a gyermek színfelismerő- és megkülönböztető
képességének fejlesztését, megtanítani a gyermeknek a színek nevét, és a
pároztatást.
Önellenőrzés: vizuális
A
gyakorlat bemutatása:
1. A színeket véletlenszerűen elhelyezzük az
asztalon.
2. Összepároztatjuk a színeket, az azonosakat egymás
mellé helyezzük.
3. Fentről lefelé haladva megnevezzük a színeket.
Ezután az építő kockákat rátettem 1-1 papírtányérra,
és a gyerekekkel szín vadászatra mentünk. Megkértem őket, hogy keressenek
itthon sárga, zöld, kék, piros, narancssárga és fehér tárgyakat, és tegyék a
tányérra a dupló mellé.
A
hármas számú színes doboz segítségével megismerkedtünk a színek különböző
árnyalataival.
A feladat neve: Hármasszámú
színes doboz
A feladat leírása: Montessori hármasszámú színes
doboza 63 kisebb téglalap alakú lemezt
tartalmaz, melyek rövidebb oldalai fogóval rendelkeznek. A doboz 9 részre van
osztva és mindegyikben 7-7 lemezke található. Mindegyik rész egy adott szín
árnyalataival megfestett lemezeket tartalmaz, és mindegyik lemez más-más
árnyalatú (színtelítettségű). A színek: kék, piros, sárga, narancssárga, zöld,
lila, rószaszín, barna, szürke
A feladat közvetlen célja: elősegíti a gyermek színfelismerő- és megkülönböztető
képességének fejlesztését.
A feladat közvetett célja: felkészíteni a gyermeket a képzőművészet
technikai oldalára
Önellenőrzés: vizuális
A
gyakorlat bemutatása:
1. A gyermek választ egy tetszőleges színt a
dobozból, és véletlenszerűen az asztalra helyezzük a lemezeket.
2. Balról jobbra haladva sorba rendezzük a színeket
a legsötétebbtől a legvilágosabbig.
Egy papírtányér köré az összes színt kiraktuk a
legsötétebbtől a legvilágosabbig, ezzel megalkottuk a színkereket.
Végezetül vízfesték segítségével elsődleges színek
segítségével kikevertük a másodlagos színeket.
No comments:
Post a Comment