Monday, May 11, 2020

További színes feladatok


A feladat neve: Kettesszámú színes doboz
A feladat leírása: Montessori kettesszámú színes doboza 22 kisebb téglalap alakú lemezt tartalmaz, melyek rövidebb oldalai fogóval rendelkeznek, az elsődleges színeket: kék, piros, sárga, a másodlagos színeket: narancssárga, zöld, lila, a harmadlagos színeket: rózsaszín, szürke, barna, plusz fehéret és feketét. Mindegyik színből kettő van a dobozban.
Mi dupló elemekkel kiviteleztük a feladatot, és csak nyolc szín állt rendelkezésünkre.
A feladat közvetlen célja: elősegíti a gyermek színfelismerő- és megkülönböztető képességének fejlesztését, megtanítani a gyermeknek a színek nevét, és a pároztatást.
 A feladat közvetett célja:  felkészíteni a gyermeket a képzőművészet technikai oldalára
Önellenőrzés: vizuális

A gyakorlat bemutatása:

1. A színeket véletlenszerűen elhelyezzük az asztalon.


2. Összepároztatjuk a színeket, az azonosakat egymás mellé helyezzük.



3. Fentről lefelé haladva megnevezzük a színeket.


Ezután az építő kockákat rátettem 1-1 papírtányérra, és a gyerekekkel szín vadászatra mentünk. Megkértem őket, hogy keressenek itthon sárga, zöld, kék, piros, narancssárga és fehér tárgyakat, és tegyék a tányérra a dupló mellé.



A hármas számú színes doboz segítségével megismerkedtünk a színek különböző árnyalataival.

A feladat neve: Hármasszámú színes doboz
A feladat leírása: Montessori hármasszámú színes doboza 63 kisebb téglalap alakú lemezt tartalmaz, melyek rövidebb oldalai fogóval rendelkeznek. A doboz 9 részre van osztva és mindegyikben 7-7 lemezke található. Mindegyik rész egy adott szín árnyalataival megfestett lemezeket tartalmaz, és mindegyik lemez más-más árnyalatú (színtelítettségű). A színek: kék, piros, sárga, narancssárga, zöld, lila, rószaszín, barna, szürke
 Ehhez a feladathoz szétvágtam egy színskálát, sikerült mind a 9 színt produkálnom, de csak 5 árnyalatban.
A feladat közvetlen célja: elősegíti a gyermek színfelismerő- és megkülönböztető képességének fejlesztését.
A feladat közvetett célja:  felkészíteni a gyermeket a képzőművészet technikai oldalára
Önellenőrzés: vizuális

A gyakorlat bemutatása:

1. A gyermek választ egy tetszőleges színt a dobozból, és véletlenszerűen az asztalra helyezzük a lemezeket.


2. Balról jobbra haladva sorba rendezzük a színeket a legsötétebbtől a legvilágosabbig.



Egy papírtányér köré az összes színt kiraktuk a legsötétebbtől a legvilágosabbig, ezzel megalkottuk a színkereket.


Végezetül vízfesték segítségével elsődleges színek segítségével kikevertük a másodlagos színeket.



No comments:

Post a Comment

Golyópálya

A gyerekek, különösen a kisfiam, nagyon szeretnek golyókkal játszani. Van egy fa golyópálya játékunk, ami nagyon népszerű, csak rendszeres...