Friday, May 29, 2020

Számok kártyái (1-9000)


A feladat neve: Számok kártyái (1 - 9000)
Az eszköz leírása: 36 nagy számokkal ellátott kártya, az 1-9 számok zölddel, a 10-90 számok tizesével kékkel, a 100-900 számok százasával pirossal és az 1000-9000 számok ezresével újra zölddel vannak nyomtatva. 
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek a számokat 9000-ig. Megerősíteni a tizes rangsor ciklusainak megértését.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat

A gyakorlat bemutatása:

1. A kártyákat egymás alá helyezzük, az egyesekkel kezdünk, majd a tizesekkel folytatjuk, külön oszlopokba tesszük a tizeseket, százasokat, ezreseket, közben végig számolunk. (tíz, húsz…száz,kétszáz…ezer…stb.)




A Montessori-módszer ezekkel a kártyákkal tanítja a 100, és az 1000 szimbólumokat, a háromfázisú leckével.


Ha a gyermek megtanulta a számokat 9000-ig, megkérhetjük, hogy a kártyákból rakjon ki egy tetszőleges számot, pl.:4567-et.



A feladat neve: Összeadás a gyöngylépcsővel
Az eszköz leírása: Két szett gyöngylépcső
A feladat célja: megtanítani az összeadást
Önellenőrzés:tanár által vezetett feladat

A gyakorlat bemutatása:

1. A két szett gyöngylépcsőt kirakjuk egymás mellé az asztalra.



2. Tetszőlegesen kiválasztunk két összeadni kívánt számot, pl.: 3+2

3. Elvesszük a hármast az egyik lépcsőből, a kettest pedig a másik lépcsőből, egymás mellé helyezzük őket, és megkérjük a gyermeket, hogy adja össze őket, számolja meg a gyöngyöket.


4. Visszatesszük a gyöngyöket, és kiválasztunk két másik összeadni kívánt mennyiséget.


A feladat neve: Kivonás a gyöngylépcsővel  
Az eszköz leírása: gyöngylépcső
A feladat célja: megtanítani a kivonást
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.

A gyakorlat bemutatása:

1. A gyöngylépcsőt megépítjük az asztalon.


2. Tetszőlegesen kiválasztunk egy számot, amiből kivonni kívánunk, pl.:6-2



3. Elvesszük a hatoss gyöngyöt a lépcsőből, és az ujjunkkal letakarunk 2 gyöngyöt. 


4. Megkérjük a gyermeket, hogy számolja meg, mennyi maradt.

Ugyanezt a gyakorlatot végezhetjük bármilyen más tárggyal, akár duplóval is. Pinteresten láttam egy jó összeadós fejlesztő játékot, amit mi is elkészítettünk, csak egy kartondoboz, két papírguriga és pomponok kellenek hozzá.


A két gurigába tesszük az összeadni kívánt mennyiségű pompont, az egyik számnak megfelelőt az egyikbe, a másik számhoz tartozót a másikba. Mind ugyanabban a doboznak landolnak, ahol megszámolhatjuk őket, így megkapva az összeadás eredményét.


A kreatív foglalkozáson korábban lepréselt virágokból készítettünk képet (ragasztással).




No comments:

Post a Comment

Golyópálya

A gyerekek, különösen a kisfiam, nagyon szeretnek golyókkal játszani. Van egy fa golyópálya játékunk, ami nagyon népszerű, csak rendszeres...