Wednesday, May 27, 2020

Sequin tábla A


A feladat neve: Sequin tábla A: 1. Gyakorlat: 11-19 mennyiség (gyöngyök)
Az eszköz leírása:9 tízes gyöngyfüzér, és a gyöngylépcső
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek a számokat és mennyiségeket 11-től 19-ig.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.

A gyakorlat bemutatása:

1. Az asztalra helyezzük a gyöngylépcsőt, és a tízes gyöngyfüzéreket.


2. Megszámoljuk a gyöngyöket a tízes füzéren, majd a bal oldalára tesszük a piros egyes gyöngyöt, és elmondjuk a gyermeknek, hogy ez tizenegy. Tíz meg egy az tizenegy.



3. A tízes füzér mellé tesszük a kettes gyöngyöt, és elmondjuk, hogy ez tizenkettő, tíz meg egy az tizenkettő.


4. A háromfázisú leckével megtanítjuk a tizenegyet, és a tizenkettőt, majd ugyanígy teszünk a többi mennyiséggel is. A háromfázisú lecke lépései itt olvasható: https://montessorita.blogspot.com/2020/05/a-szinek.html



A feladat neve: Sequin tábla A: 2. Gyakorlat: 11-19 szimbólumot (tábla)
Az eszköz leírása:  Két nagy tábla, mindkettő 5 részre osztva, amelyek felül és alul is kerettel vannak behatárolva. Minden részen egy nagy nyomtatott 10-es látható. Mellékelt egy készlet 9 kis táblával, amelyeken az 1-9 számok találhatók.
Egy vékony kartonlapra kilencszer felírtam egymás alá a 10-es számot, a kis táblákat szintén kartonból vágtam ki, és kézzel ráírtam a számokat.
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek az írok szimbólumokat, a számokat 11-től 19-ig.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.

A gyakorlat bemutatása:

1. Rámutatunk a tábla tetején található 10-es számra, és megkérdezzük a gyermektől, hogy mi ez? A korábban tanultak alapján azt válaszolja, hogy tíz.


2. Becsúsztatjuk (rátesszük) az 1-es táblácskát a nagy táblán lévő első 10-re, a nulla helyére, és elmondjuk, hogy ez tizenegy, tíz meg egy az tizenegy.


3. A következő rekeszbe a kettes számot csúsztatjuk, az azutániba a hármas számot és így tovább.


4. A háromfázisú leckével megtanítjuk a gyermeknek a szimbólumokat 19-ig.


A feladat neve: Sequin tábla A: 3. Gyakorlat: 11-19 mennyiség és szimbólumok kombinációja
Az eszköz leírása: Az 1. gyakorlatban használt gyöngylépcső és a tízes gyöngyfüzérek, plusz a 2. gyakorlatban használt tábla a kis táblákkal
A feladat célja: segíteni összekötni a -tizenegy-, -tizenkettő-, ... -tizenkilenc- megnevezéseket mennyiséggel és szimbólumokkal.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.

A gyakorlat bemutatása:

Megmutatjuk, hogy melyik mennyiséghez melyik szimbólum tartozik.

1. A Sequin táblát középre tesszük, a kilenc kis táblácskát véletlenszerűen a jobb oldalra rakjuk, a gyöngyöket pedig a bal oldalra helyezzük.


2. Kiválasztunk egy tízes gyöngyfüzért, és elvesszük az első gyöngyöt a lépcsőből. Elmondjuk a gyermeknek, hogy ez 11, és megkérdezzük, hogy ki tudja-e rakni a táblán a 11-es számot. (A gyermek kiválasztja az 1-es táblácskát és becsúsztatja a nulla helyére)

3. Megkérdezzük a gyermeket, hogy tudja-e, melyik szám következik 11 után? Megkérjük, hogy rakja ki a gyöngyökből a megfelelő mennyiséget, és keresse meg a táblácskák közül a számhoz tartozó szimbólumot, és csúsztassa be a nulla helyére.


4. A gyakorlatot ugyanígy ismételjük 19-ig.


A kézműves tevékenységünk textilfestés volt, a gyerekek által kért mintákkal feldobtunk egy régi vászonszatyrot. Én rajzoltam a mintákat, ők pedig kiszínezték.




No comments:

Post a Comment

Golyópálya

A gyerekek, különösen a kisfiam, nagyon szeretnek golyókkal játszani. Van egy fa golyópálya játékunk, ami nagyon népszerű, csak rendszeres...