A feladat neve: Sequin tábla A: 1. Gyakorlat: 11-19 mennyiség
(gyöngyök)
Az eszköz leírása:9 tízes gyöngyfüzér, és a gyöngylépcső
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek a számokat és mennyiségeket
11-től 19-ig.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.
A
gyakorlat bemutatása:
1. Az asztalra helyezzük a gyöngylépcsőt, és a tízes
gyöngyfüzéreket.
2. Megszámoljuk a gyöngyöket a tízes füzéren, majd a
bal oldalára tesszük a piros egyes gyöngyöt, és elmondjuk a gyermeknek, hogy ez
tizenegy. Tíz meg egy az tizenegy.
3. A tízes füzér mellé tesszük a kettes gyöngyöt, és
elmondjuk, hogy ez tizenkettő, tíz meg egy az tizenkettő.
4.
A háromfázisú leckével megtanítjuk a tizenegyet, és a tizenkettőt, majd
ugyanígy teszünk a többi mennyiséggel is. A háromfázisú lecke lépései itt
olvasható: https://montessorita.blogspot.com/2020/05/a-szinek.html
A feladat neve: Sequin tábla A: 2. Gyakorlat: 11-19 szimbólumot (tábla)
Az eszköz leírása: Két
nagy tábla, mindkettő 5 részre osztva, amelyek felül és alul is kerettel vannak
behatárolva. Minden részen egy nagy nyomtatott 10-es látható. Mellékelt egy készlet 9 kis táblával, amelyeken az 1-9 számok
találhatók.
Egy vékony kartonlapra kilencszer felírtam egymás alá a 10-es
számot, a kis táblákat szintén kartonból vágtam ki, és kézzel ráírtam a
számokat.
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek az írok szimbólumokat, a
számokat 11-től 19-ig.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.
A
gyakorlat bemutatása:
1. Rámutatunk a tábla tetején található 10-es
számra, és megkérdezzük a gyermektől, hogy mi ez? A korábban tanultak alapján
azt válaszolja, hogy tíz.
2. Becsúsztatjuk (rátesszük) az 1-es táblácskát a
nagy táblán lévő első 10-re, a nulla helyére, és elmondjuk, hogy ez tizenegy,
tíz meg egy az tizenegy.
3. A következő rekeszbe a kettes számot csúsztatjuk,
az azutániba a hármas számot és így tovább.
4.
A háromfázisú leckével megtanítjuk a gyermeknek a szimbólumokat 19-ig.
A feladat neve: Sequin tábla A: 3. Gyakorlat: 11-19 mennyiség és
szimbólumok kombinációja
Az eszköz leírása: Az 1. gyakorlatban használt gyöngylépcső és a tízes
gyöngyfüzérek, plusz a 2. gyakorlatban használt tábla a kis táblákkal
A feladat célja: segíteni
összekötni a -tizenegy-, -tizenkettő-, ... -tizenkilenc- megnevezéseket
mennyiséggel és szimbólumokkal.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat.
A
gyakorlat bemutatása:
Megmutatjuk, hogy melyik mennyiséghez melyik
szimbólum tartozik.
1. A Sequin táblát középre tesszük, a kilenc kis
táblácskát véletlenszerűen a jobb oldalra rakjuk, a gyöngyöket pedig a bal
oldalra helyezzük.
2. Kiválasztunk egy tízes gyöngyfüzért, és elvesszük
az első gyöngyöt a lépcsőből. Elmondjuk a gyermeknek, hogy ez 11, és
megkérdezzük, hogy ki tudja-e rakni a táblán a 11-es számot. (A gyermek
kiválasztja az 1-es táblácskát és becsúsztatja a nulla helyére)
3. Megkérdezzük a gyermeket, hogy tudja-e, melyik
szám következik 11 után? Megkérjük, hogy rakja ki a gyöngyökből a megfelelő
mennyiséget, és keresse meg a táblácskák közül a számhoz tartozó szimbólumot,
és csúsztassa be a nulla helyére.
4.
A gyakorlatot ugyanígy ismételjük 19-ig.
No comments:
Post a Comment