Thursday, May 28, 2020

Sequin tábla B


A feladat neve: Sequin tábla B: 1. Gyakorlat: 10-90 mennyiség (gyöngyök)
Az eszköz leírása: 45 tízes gyöngyfüzér
A feladat célja: megtanítani a számokat 10-től 90-ig
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat

A gyakorlat bemutatása:

1. A tízes gyöngyfüzéreket az asztalra bal szélére tesszük, egyet középre helyezünk, és megkérdezzük a gyermektől, hogy mi ez? A válasz: tíz, majd visszatesszük.    
 

2. Ezúttal két füzért teszünk függőlegesen a gyermek elé, és elmondjuk, hogy ez húsz. Két tízes az húsz. 


3. Ugyanígy megmutatja a 30-at, 40-et egészen 90-ig, és a háromfázisú leckével megtanítjuk a gyermeknek.


A feladat neve: Sequin tábla B: 2. Gyakorlat: 10-90 szimbólum (tábla)
Az eszköz leírása: Sequin tábla B:  Két tábla, mindkettő 5 részre osztva, amelyek felül és alul is kerettel vannak behatárolva. Minden rész nagy nyomtatott 10-essel, 20-assal, ..., 90-essel van jelölve. A tablákhoz mellékelt 9 kis tábla, amelyeken az 1-9 számok találhatók.
A feladat célja: megtanítani az írott szimbólumokat 10-től 90-ig
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat

A gyakorlat bemutatása:

1. A táblát a gyermek elé tesszük, rámutatunk a 10-es számra, és megkérdezzük, hogy mi ez. A gyermek válasza: tíz.   


2. Rámutatunk a 20-ra, 30-ra, stb és megnevezzük azokat is. A háromfázisú leckével megtanítjuk a szimbólumokat 90-ig, egyszerre maximum hármat egy nap.

A feladat neve: Sequin tábla B: 3. Gyakorlat: 10-90 mennyiség és szimbólum kombinációja
Az eszköz leírása: Sequin tábla B, plusz 45 darab tízes gyöngyfüzér (egy idő után fahasábokkal helyettesítettük az építőkockás dobozunkból)
A feladat célja: segíteni összekötni a -tíz-, -húsz-, ... -kilencven- megnevezéseket a mennyiséggel és szimbólumokkal.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat
  
A gyakorlat bemutatása:

1. A a Sequin táblát középre helyezzük, a 45 tízes gyöngyfüzért pedig a baloldalra tesszük.         

2. Rámutatunk a táblán lévő első szimbólumra, és megkérdezzük, hogy mi ez? Majd leteszünk egy tízes füzért a tábla bal oldalára.

3. Megkérdezzük, hogy mi az alatta lévő szám, és hány füzért tegyünk oda.


4. Ugyanezt ismételjük a releváns mennyiséggel egészen 90-ig.



A feladat neve: Sequin tábla B: 4. Gyakorlat: 11-től 99-ig
Az eszköz leírása: Sequin tábla B, 9 egyes gyöngy (mi a gyöngylépcsőt használtuk), 9 tízes gyöngyfüzér
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek a számolást 11-től 99-ig
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat

A gyakorlat bemutatása:

1. A gyöngyöket a tábla bal oldalára tesszük, a számos táblácskákat pedig a jobb oldalra helyezzük.     

2. Rámutatunk a táblán lévő 10-es számra, és megkérdezzük a gyermeket, hogy mi ez, és mi jön utána. Megkérjük, hogy a gyöngyből rakja ki a megfelelő mennyiséget, a táblácskával pedig a hozzá tartozó szimbólumot.


3. Ezután megkérdezzük, hogy mi jön a 11 után, kivesszük az egyes kártyát, és a 2-est csúsztatjuk a helyére. A gyöngyökhöz pedig hozzáadunk egyet.


4. Miután elérünk 19-hez ugyanígy folytatjuk a húszas számokkal, majd a harmincassal, és így tovább egészen 99-ig.



Ez a feladat kissé hosszadalmasnak bizonyult a majdnem 5 évesemnek, így inkább azt a verziót választottuk, hogy a 11, 22, 33, 44 stb. számokat kiraktuk gyöngyökből és a táblák segítségével. A koncepciót egyébként abszolút megértette így is.



Kreatív foglalkozásnak a krumpli nyomdát választottuk, nagyobb krumplikból késsel mintákat formáztam, és a gyerekek festékbe mártva nyomdáztak velük.



No comments:

Post a Comment

Golyópálya

A gyerekek, különösen a kisfiam, nagyon szeretnek golyókkal játszani. Van egy fa golyópálya játékunk, ami nagyon népszerű, csak rendszeres...