A feladat neve: Sequin tábla B: 1. Gyakorlat: 10-90 mennyiség
(gyöngyök)
Az eszköz leírása: 45 tízes gyöngyfüzér
A feladat célja: megtanítani a számokat 10-től 90-ig
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat
A
gyakorlat bemutatása:
1. A tízes gyöngyfüzéreket az
asztalra bal szélére tesszük, egyet középre helyezünk, és megkérdezzük a
gyermektől, hogy mi ez? A válasz: tíz, majd visszatesszük.
2. Ezúttal két füzért teszünk függőlegesen a gyermek
elé, és elmondjuk, hogy ez húsz. Két tízes az húsz.
3. Ugyanígy megmutatja a 30-at, 40-et egészen 90-ig,
és a háromfázisú leckével megtanítjuk a gyermeknek.
A feladat neve: Sequin tábla B: 2. Gyakorlat: 10-90 szimbólum (tábla)
Az eszköz leírása: Sequin tábla B: Két
tábla, mindkettő 5 részre osztva, amelyek felül és alul is kerettel vannak
behatárolva. Minden rész nagy nyomtatott 10-essel, 20-assal, ..., 90-essel van
jelölve. A tablákhoz mellékelt 9 kis tábla, amelyeken az 1-9 számok találhatók.
A feladat célja: megtanítani az írott szimbólumokat 10-től 90-ig
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat
A
gyakorlat bemutatása:
1. A táblát a gyermek elé
tesszük, rámutatunk a 10-es számra, és megkérdezzük, hogy mi ez. A gyermek
válasza: tíz.
2. Rámutatunk a 20-ra, 30-ra, stb és megnevezzük azokat is. A háromfázisú leckével megtanítjuk a szimbólumokat 90-ig, egyszerre
maximum hármat egy nap.
A feladat neve: Sequin tábla B: 3. Gyakorlat: 10-90 mennyiség és
szimbólum kombinációja
Az eszköz leírása: Sequin tábla B, plusz 45 darab tízes gyöngyfüzér (egy
idő után fahasábokkal helyettesítettük az építőkockás dobozunkból)
A feladat célja: segíteni összekötni a -tíz-, -húsz-, ... -kilencven-
megnevezéseket a mennyiséggel és szimbólumokkal.
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat
A
gyakorlat bemutatása:
1. A a Sequin
táblát középre helyezzük, a 45 tízes gyöngyfüzért pedig a baloldalra tesszük.
2. Rámutatunk a táblán lévő első szimbólumra, és
megkérdezzük, hogy mi ez? Majd leteszünk egy tízes füzért a tábla bal oldalára.
3. Megkérdezzük, hogy mi az alatta lévő szám, és hány füzért tegyünk oda.
4. Ugyanezt ismételjük a releváns mennyiséggel
egészen 90-ig.
A feladat neve: Sequin tábla B: 4. Gyakorlat: 11-től 99-ig
Az eszköz leírása: Sequin tábla B, 9 egyes gyöngy (mi a gyöngylépcsőt
használtuk), 9 tízes gyöngyfüzér
A feladat célja: megtanítani a gyermeknek a számolást 11-től 99-ig
Önellenőrzés: tanár által vezetett feladat
A
gyakorlat bemutatása:
1. A gyöngyöket a tábla bal
oldalára tesszük, a számos táblácskákat pedig a jobb oldalra helyezzük.
2. Rámutatunk a táblán lévő 10-es számra, és
megkérdezzük a gyermeket, hogy mi ez, és mi jön utána. Megkérjük, hogy a
gyöngyből rakja ki a megfelelő mennyiséget, a táblácskával pedig a hozzá
tartozó szimbólumot.
3. Ezután megkérdezzük, hogy mi jön a 11 után,
kivesszük az egyes kártyát, és a 2-est csúsztatjuk a helyére. A gyöngyökhöz
pedig hozzáadunk egyet.
4.
Miután elérünk 19-hez ugyanígy folytatjuk a húszas számokkal, majd a
harmincassal, és így tovább egészen 99-ig.
Ez
a feladat kissé hosszadalmasnak bizonyult a majdnem 5 évesemnek, így inkább azt
a verziót választottuk, hogy a 11, 22, 33, 44 stb. számokat kiraktuk
gyöngyökből és a táblák segítségével. A koncepciót egyébként abszolút
megértette így is.
Kreatív
foglalkozásnak a krumpli nyomdát választottuk, nagyobb krumplikból késsel
mintákat formáztam, és a gyerekek festékbe mártva nyomdáztak velük.
No comments:
Post a Comment