A feladat neve: Gyöngylépcső 1-9
Az eszköz leírása: 9 gyöngyfüzér, mindegyik huzalra van rögzítve, különböző színűek, az
egy piros, a kettő zöld, a három rózsaszín, a négy sárga, az öt világoskék, a
hat lila, a hét fehér, a nyolc barna és a kilenc sötétkék.
Mi kinyomtattunk képet a gyöngyökről, és azt használtuk a feladathoz.
A feladat közvetlen célja: megismertetni a gyermekkel az eszközt és gyakorolni a
gyöngylépcső megépítését.
A feladat közvetett célja: előkészíteni a gyermeket a Sequin táblára.
Önellenőrzés: Mindegyik gyöngy fix mennyiség
A
gyakorlat bemutatása:
1. A lépcsőt egytől kilencig
megépítjük, úgy, hogy közben megszámoljuk a gyöngyöket.
2. A legkisebbel kezdjük, és szépen egymás alá
tesszük a gyöngyöket, hogy egy háromszög formát alkosson.
Mielőtt
bemutatnánk a többi Montessori matematikai feladatot (10től, 99-ig), még
készültem a gyerekeknek pár fejlesztő játékkal, amivel 1-től 10-ig
gyakorolhatják a számokat.
Az
első két feladat elkészítéséhez csak nyomtatót és laminálót használtam, a
sablonokat innen töltöttem: https://mockeri.com/cupcake-count-match/ és http://mockeri.com/free-printable-feed-the-bunny-number-match-game/
A
sütis feladatnál a számokat rendeljük a mennyiséghez, fentről lefelé, balról
jobbra haladva megszámoljuk a sütin lévő epreket, és mellétesszük a megfelelő
számot.
A
nyuszis játéknál először számok szerint sorba rakjuk a nyulakat, és
mindegyikhez annyi répát teszünk, amennyit a szám mutat.
Az
ötletet a Pinteresten láttam, muffinsütőbe 12 muffinpapírt tettünk, és ráírtam
a számokat 1-től 12-ig. A fiam gyerekek mindegyikbe beletették a megfelelő mennyiségű
kukoricapehely karikát, amit utána természetesen megettek.
Zsenília
drótból meghajlítottam a számokat 1-től 9-ig, a gyerekek pedig gyöngyöt fűztek
rá, egyet az egyesre, kettőt a kettesre és így tovább, csak az ötösre már nem
fért fel a nagyméretű „gyöngyünk”.
Végezetül
feladat lapokon számoltunk, amit az óvónénink küldött. A lapokat kinyomtattam,
lelamináltam, és táblafilccel töltöttük ki, ami letörölhető, így később újra
elő tudjuk venni, és többször is használható.
No comments:
Post a Comment