Tuesday, March 31, 2020

Üvegek kinyitása és visszazárása


A feladat neve: üvegek kinyitása és visszazárása
Az eszköz leírása: egy tároló, benne különböző nagyságú üvegekkel és kupakokkal, plusz egy kis anyagdarabka.
A feladat közvetlen célja: megtanítani a gyermeknek, hogyan kell kinyitni és visszazárni egy üveget.
A feladat közvetett célja: a szem-kéz koordináció, finom motorikus mozgás, a koncentráció, az önbizalom, az önkontroll és az önállóság fejlesztése.
Önellenőrzés: a gyermeknek lehetősége nyílik ellenőrizni a saját munkáját, mivel csak a megfelelő kupak megy rá az üvegre.

A gyakorlat bemutatása:
1.       A zárt üvegeket balról jobbra egyesével elhelyezzük a kis terítőn.
2.       Amennyiben jobb kezesek vagyunk, bal kézzel fogjuk meg az első üveget, a domináns kezünkkel pedig óramutató irányával ellentétesen tekerjük a kupakot három ujjas fogással (hüvelyk-, középső- és mutatóujjal, ez a ceruzafogást készíti elő), amíg a kupak el nem válik az üvegtől. Helyezzük a kupakot az üveg alá.




3.       Folytassuk ugyanezt a műveletet a többi üveggel is. Miután minden kupakot letekertünk az üvegről, esetleg összekeverhetjük a kupakokat, hogy nehezítsünk a feladaton.
4.       Balról jobbra haladva egyesével csavarjuk vissza a kupakokat az üvegekre.


(A képet megfordítottam, mert nálunk nem mindenki tartja be a balról jobbra szabályt, de ez ne zavarjon össze senkit))
5.       A feladat végeztével tegyük vissza az üvegeket a tárolóba.

Miután végeztünk ezzel a feladatattal, a gyerekeknek odaadtam egy doboznyi különböző színű kupakot, és hozzá öt letekerhető fűszertároló öveget, hogy színek szerint szortírozzák a kupakokat. Ez a feladat az érzékeles kategóriájába is sorolható, mivel az egyik érzékszervünkre, a szemünkre hagyatkozunk a színek megkülönböztetésekor.


 Ezzel a feladattal is gyakoroltuk az üvegek kinyitását és visszazárását a fenti módszerrel, annyi különbséggel, hogy a kinyitás után kupakokat tettünk az üvegekbe. 


Miután színek szerint szétválogattuk a kupakokat, visszazártük a kupakokat, és jól megrázogattuk az üvegeket.

Majd ismét kinyottuk az üvegeket, visszaöntöttük a kupakokat a tárólóba, és visszazártuk a fűszertatókat.


Kislányomnak leegyszerűsítettem a feladatot, ő csak rózsaszín és kék kupakot kapott, amit rózsaszín és kék poharakba pakolt, persze ömlesztve:)

Az is eszmbe jutott, hogy ha a közepüket kiszúrom, akkor akár fel is fűzhetjük őket nyakláncnak, ehhez egy kis segítségre volt szükség, mert a kiszúrt lyukak nem sikerültek elég nagyra, és csak nehezen ment át rajta a cipőfűző.



Persze hatalmas játék kerekedett a kupakokból, megpróbáltak, játékokat elrejteni a kupac kupakban, és csúszdáztatták is őket.


 Korábban készítettem nyomdázáshoz kupakokot, habszivacsból formákat vágtam ki szikével, ráragasztottam őket a kupakokra, most ezeket is elővettük, így a művészeti foglalkozásunk nyomdázás volt. 





No comments:

Post a Comment

Golyópálya

A gyerekek, különösen a kisfiam, nagyon szeretnek golyókkal játszani. Van egy fa golyópálya játékunk, ami nagyon népszerű, csak rendszeres...