Az eszköz leírása: egy tároló, benne különböző nagyságú csavarokkal és anyákkal, egy tálca, és egy kis anyagdarabka.
A feladat közvetlen célja: megtanítani a gyermeknek, hogyan kell az anyát rácsavarozni a csavarra.
A feladat közvetett célja: a szem-kéz koordináció, finom motorikus mozgás, a koncentráció, és az önállóság fejlesztése.
Önellenőrzés: a gyermeknek lehetősége nyílik ellenőrizni a saját munkáját, mivel csak a megfelelő anya megy rá a csavarra.
A gyakorlat bemutatása:
1. A csavarokat, rajta az anyákkal, balról jobbra egyesével elhelyezzük a kis terítőn, lehet méret szerint is, ez esetben kezdjük a legnagyobbal, vagy vastagság szerint, akkor a legdundibb álljon elől.
2. Amennyiben jobb kezesek vagyunk, bal kézzel fogjuk meg az első csavart, a domináns kezünkkel pedig addig tekerjük az anyát három ujjas fogással (hüvelyk-, középső- és mutatóujjal, ez a ceruzafogást készíti elő), amíg az el nem válik a csavartól. Helyezzük az anyát a csavar alá.
4. Balról jobbra haladva egyesével csavarjuk vissza az anyákat a csavarra.
5. A feladat végeztével tegyük vissza a csavarokat a tárolóba.
Kitaláltunk egy játékot is a csavarokkal, amihez használhatunk csavaralátét is, ha rendelkezésre áll. Fogtuk a tésztaszűrőt a konyhából és beledugdostuk a csavarokat, ehhez sajnos csak a vékony fajták jók, de ha lelményesek vagyunk, talán más otthon fellelhető lyukas dolgot is találunk, ami kompatibilis a vastagabb csavarokkal.
Nem sokkal ezután előkerült a csavarhúzó is, és a fiam önállóan kicserélte a már nem működő játékokban az elemet:)
Ha felügyelet mellett csak simán a gyerekek rendelkezésére bocsátjuk a csavarokat és anyákat (esetleg alátéteket), mindenféle instrukciók nélkül is ellesznek vele egy darabig, szétválogatják őket, rendezgetik, próbálgatják, stb. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyerekeket minden érdekli, ami a fenőttek világából jön.
Szóval csavarozásra fel, még mielőtt becsavarodunk!
No comments:
Post a Comment